S nejrůznějšími napsanými texty se potkáváme nejednou pomalu na každém kroku. Někdy jde o stručná sdělení, někdy pak třeba i pomalu o učiněné romány, to podle toho, k čemu má to napsané sloužit.
Takové texty pak nevznikají samy od sebe. Za každým z nich je někdo, kdo ho vytvořil, a to zpravidla právě proto, aby tím dosáhl žádoucího výsledku.
Jenže ne vždy je efekt takový, jaký by měl být. A to zejména tehdy, když není dotyčný text přesně takový, jaký by měl být. Protože stejně jako u čehokoliv jiného i zde musí vždy jít o to, aby to napsané odpovídalo potřebám. A toho není dosahováno automaticky.
Pokud je něco napsáno někým, kdo není zrovna dokonalý, kdo není ve psaní zběhlý a toto mu činí obtíže, je logické, že to nemusí vůbec dopadnout tak, jak by to dopadnout mělo.
A pak?
Pak jsou v zásadě jenom následující možnosti.
- Onen výtvor nikoho nijak mimořádně nezaujme, nikdo si ho nepřečte celý nebo na něj nedá. Protože ztratí zájem ve chvíli, kdy tu přesáhnou věcné, stylistické nebo i pravopisné chyby a další nedostatky únosnou mez. A autor – aniž by to možná vůbec tušil – si tímto dělá jenom ostudu.
- Autor, jenž to nezvládá, to vzdá a bez potřebného textu se rozhodne obejít. Čímž mu sice nehrozí ostuda, jenže současně nedosáhne toho, čeho chtěl oním textem dosáhnout.
- Ten, kdo to nedokáže sepsat sám, vsadí na profesionální pomoc.
A ten posledně zmíněný, tedy ten, kdo vsadí na copywriting, zpravidla dobře udělá. Protože díky výtvoru od někoho, komu není psaní cizí, dosáhne přesně toho, čeho dosáhnout chtěl a potřeboval.
Takový profesionál si zjistí maximum informací o obsahu a využití objednaného textu, vytvoří ho a následně ho upravuje tak dlouho, dokud není zákazník spokojen.
A ať už jde o text pro www stránky, pro www stránky se zaměřením na SEO nebo reklamní sdělení, budou nakonec všichni spokojeni.